Toppen dag !

Denna dag var Rasmus på topp humör och var väldigt arbetsvillig!!
Jag började med att longera honom med lite inspänning och han var väldigt pigg och livlig, lite bus ville han hitta på genom att ruska på huvud, bocka och galoppera osv. Jag lätt honom få ruska av sig sin pigg het genom att låta honom springa lite som han ville. Efter att han fått springa av sig lite så kunde han koncentrera sig och ville lyssna.
Jag longerade honom i olika tempon och för att se om han lyssnade, det var inga problem han lyssnade som en klocka och ville verkligen samarbeta med mig. Jag longerade honom i ca 20min intensivt.
Efter att ha longerat honom och han lyssnade super på mig så bestämde jag mig för att rida honom lite. Patricia fick hjälpa mig i början då jag funderade på att testa att trava honom idag för första gången. Så Patricia fick hålla i longerlinan i början och jag red då runt henne, jag satte i gång honom försiktigt i trav och han tar det jätte bra och travar i väg. Jag håller ett man tag med yter handen och styr med inner i början i fall om han skulle vilja bralla loss så att jag har chansen att hålla fast mig. Detta går super bra och han är jätte positiv och travar på utan problem.
Efter att jag har testat att trava på lina så bestämmer jag mig för att testa trava utan lina och att Patricia får stå vid kameran för att se hur han reagerar på när inte någon är i paddocken med honom. Detta går faktiskt bättre en för väntat och han travar på som ingenting.
Jag är verkligen super nöjd över hela tränings passet, fast att han va lite brallig i början ^^. Men det slutade underbart!!
// Susann
Denna dag var Rasmus på topp humör och var väldigt arbetsvillig!!

Jag började med att longera honom med lite inspänning och han var väldigt pigg och livlig, lite bus ville han hitta på genom att ruska på huvud, bocka och galoppera osv. Jag lätt honom få ruska av sig sin pigg het genom att låta honom springa lite som han ville. Efter att han fått springa av sig lite så kunde han koncentrera sig och ville lyssna.

Jag longerade honom i olika tempon och för att se om han lyssnade, det var inga problem han lyssnade som en klocka och ville verkligen samarbeta med mig. Jag longerade honom i ca 20min intensivt.

Efter att ha longerat honom och han lyssnade super på mig så bestämde jag mig för att rida honom lite. Patricia fick hjälpa mig i början då jag funderade på att testa att trava honom idag för första gången. Så Patricia fick hålla i longerlinan i början och jag red då runt henne, jag satte i gång honom försiktigt i trav och han tar det jätte bra och travar i väg. Jag håller ett man tag med yter handen och styr med inner i början i fall om han skulle vilja bralla loss så att jag har chansen att hålla fast mig. Detta går super bra och han är jätte positiv och travar på utan problem.

Efter att jag har testat att trava på lina så bestämmer jag mig för att testa trava utan lina och att Patricia får stå vid kameran för att se hur han reagerar på när inte någon är i paddocken med honom. Detta går faktiskt bättre en för väntat och han travar på som ingenting.
Jag är verkligen super nöjd över hela tränings passet, fast att han va lite brallig i början ^^.

Men det slutade underbart!!

// Susann


Videos från dagen !

Travar för första gången på Rasmus:
http://www.youtube.com/watch?v=8laKtckhoVc&feature=channel_video_title
Longerar Rasmus:
http://www.youtube.com/watch?v=YuaClw5zbwU&feature=channel_video_title

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0