Lugn och väldigt arbetsvillig idag !

Idag tänkte vi testa nått lite nyare för Rasmus !
Vi satte på honom sadel och träns och gick ut till paddocken. Susann började lonskera honom i skritt och sen bestämde vi för att jag ska sitta på honom samtidigt som Susann longerar honom. Susann hjälpte mig upp försiktigt och Rasmus står bara still, sen för att träna lite skänklar så skänklar jag lite för att han ska börja gå frammåt. inga problem för lille Rasmus ;)

Susann longerar en stund och säger till när jag ska stanna eller om jag ska börja gå, hon sa också till om jag ska byta varv eller bara börja gå åt ett annan håll.

Sen bytte jag och Susann så att de är Susann som rider på han men jag longerar inte, jag går bredvid. Sen för att avvänja Rasmus lite från att bara följa efter den som går med honom i paddocken så börjar jag gå snett bakom honom med longeringspiska i handen för att hjälpa till om han inte vill gå, men Rasmus var så duktig så jag behövde inte använda den ! :D
Susann kunde skritta iväg cirka 15 meter får mig sen ville inte Rasmus gå mer men så fort jag börjar gå emot honom så går han igen. De blir nått vi kommer träna mer på. :) Susann red på honom cirka 30 min !

Jag och Susann gick hem med STORA leenden på läpparna ! :D

// Patricia

Videos från dagen!

Skritta utan ledare:
http://www.youtube.com/watch?v=igG0yKz6JKc&feature=channel_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=cjkIEzbjtkI&feature=channel_video_title

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0