fortsatt träning + lite till !

Rasmus va jätte duktig idag!! 

Idag fortsatte vi våran träning i från gårdagen då han va på lite extremt piggt humör igår som gjorde att jag nöjde mig med en kort träning, men som sakt sådana dagar finns!!

Jag tränade på mycket lonkering i höger varv idag för att hans ideér med att tvär stanna helt plösligt skulle släppa och efter mycket jobb med att han skulle fortsätta i samma varv utan att stanna så sköte han sig exemplariskt och gick jätte fint i båda varven utan att änns tänka på att tvärr stanna, utan lyssnade fint och lungt på mina komandon :).

Vi tog även fram en bomm för att lonskera honom på denna och han va mycket posetiv till detta och hade mycket framåt bjudning hella tiden. 



Efter träningen på linna så bestämmde vi oss för att Patricia skulle få sitta på honom en stund idag också, så jag lyfte försiktigt upp Patricia på Rasmus och han fick massa godis och berömm. Jag promenerade ett helt varv i padocken med honom och han va jätte lugn och snäll och bara promenerade på!!



Idag tycker jag att han sköte sig jätte bra och gjorde mycket stora framsteg :D



(Min kamera har krånglat lite denna veckan så mer uppdatering med filmer och bilder kommer att komma nästa veckan förhoppningsvis) 



// Susann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0